خط خطی های ذهن من

بایگانی

وقایع کارتونیه

شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۵۷ ب.ظ

به نقل از صفحه فیس بوک مازیار بیژنی؛ کاریکتوریست و صاحب امتیاز نشریه بزنگاه(لینک در آخر مطلب)

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

ماجرای کاریکاتور شجریانی که کاریکاتور شجریان نبود!!


این کاریکاتور در سال 88 در جریان فتنه سبز و پس از مصاحبه شجریان با صدای آمریکا و ترانه هایی که در حمایت از فتنه اجرا کرده بود در روزنامه کیهان چاپ شد.همزمان کاریکاتور را روی وبلاگی که آن زمان به اسم " کارتون بلاگ" داشتم گذاشتم. از همان ساعات اول متوجه افزایش تصاعدی بازدیدهای وبلاگ شدم، آمار بازدید از وبلاگ از 300 بازدید معمول روزانه به 4000 رسیده بود! گویا سایت ضدانقلابی "بالاترین" لینکی به این کاریکاتور داده و ضمن توهین آمیز خواندن آن دستور حمله پیاده نظام سبز به کارتون بلاگ را-لابد با رمز یا حسین میرحسین-صادر کرده بود.

موج حملات سبز به وبلاگم دو سه هفته ای ادامه داشت و بعد ناگهان فروکش کرد. سبزی ها روزانه 300 الی 400 کامنت که غالبا حاوی رکیک ترین فحش های "ک" دار بود در وبلاگ می گذاشتند که به دلیل تردد خانواده! مجبور به حذف بسیاری از کامنت ها بودم.ولی کامنت ها واقعا خواندنی بود:

توهین به شجریان کم از توهین به مقدسات دینی و پیامبران الهی نیست

توی عرب نژاد آبروی ما ایرانیان خالص و پاک را برده ای

تو یک بسیجی از تخم چنگیز و افغان هستی

تو و شریعتمداری را وسط خیابان آتش می زنیم

جوری می کشمت که امواتت از گور بلند شوند و برایت گریه کنند

این سبزپراکنی ها روزها و ماه های بعد هم کمابیش تا حادثه عاشورا و حماسه نهم دی ادامه پیدا کرد.از عاشورا به بعد با رسیدن مهمان های ناخوانده بهایی، سلطنت طلب، وهابی و صهیونیست! مدل کامنت ها عوض شد.یکی نوشته بود:

بیچاره! پدرانت به زور شمشیر صفویه شیعه شدند ولی تا دو سه نسل دیگر همه شما شیعیان را نابود می کنیم. آن دیگری نوشته بود: مشکل ما با تو و کیهان نیست، مشکل ما با محمد(ص) است که 700 یهودی بنی قریضه را گردن زد! البته در نهایت سیل نهم دی لجن ها را لایروبی کرد و هیاهوها گذشت ولی چیزی که وسط این غوغاها نادیده گرفته شد این بود که آن کاریکاتور در اصل کاریکاتور شجریان نبود، بلکه نمادی از اصلاح طلبانی بود که در ایام فتنه سرگرم ساززدن و خواندن برای رسانه های بیگانه بودند!!

 لینک مطلب در فیس بوک

نظرات  (۲)

سلام خیلی عالی نوشتی وزیباست خب اینا باید اینطور بنویسند فحش وناسزا منطق اینگونه افراد هست بذار فحش بدن ماهیت خوشونو بیشتر مشخص میکنند برای منم فحش مینوسند حالا وقتی درکلوپ ها نطر میذارن ببین چه خبره ههههههههههه  وقتی هرچی ناسزا میگن آدم صبر میکنه اونها بدتر میکنند
اینه دیگه منطف عموجان bbc   ههههههههههههههههههه
پاسخ:
:)))))
سلام عیدتان مبارک هفته وحدت گرامی باد
پاسخ:
سلام، همچنین، مخلصم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی